Windows Live Belux tips & tricks

Opgepast met deze SPAM: “beschermd bericht”

Posted on: december 13, 2010


Het is weer zover, er is ‘n nieuwe SPAM opgedoken.

KLIK NIET op de links in deze mail mochtje die krijgen, als je die van een vriend/ vriendin krijgt informeer hem/ haar dan dat ze SPAM versturen (zonder te weten is hun account gehacked & wordt die misbruikt om SPAM naar de contacten te versturen).

Wat wel te doen?

1.) verwijder de mail

2.) informeer de afzender via fwd mail of aparte mail niet op antwoorden! Zij moeten zeker hun wachtwoord aanpassen en anti-virussoftware laten draaien (zie 3).

3.) als je wel geklikt het op de link in de mail, verander dan je wachtwoord direct via http://account.live.com EN laat een virusscanner draaien.

2 Reacties to "Opgepast met deze SPAM: “beschermd bericht”"

Ik wil Windows Live team Belgie wel als vriend maar wil niet dat al jullie vrienden MIJ kunnen zien of bereiken. Moet ik daar iets voor doen aub ?

Hoi Marie-Paul,
Goede vraag!
Je kan in je privacy instellingen aangeven wie je mag contacteren en wie niet: http://profile.live.com/Privacy/Advanced
Ik zou dan bij profiel & zoekopdrachten dat alleen op vrienden zetten bijvoorbeeld.
Bij ‘wie kan contact met mij opnemen’ kan je dat ook alleen op vrienden zetten.

Geef een reactie

  • Tom: Bij mij komt er ook niks te staan. en kan ook niet vinden waar je je kunt aanmelden voor deze functie. ik heb gewoon hotmail en de andere gelinkte ema
  • Windows Live Team Belux: Dag Mokey, Dat is raar. Welke gsm heb je? Op deze site vind je alle info over Hotmail op je gsm: http://windowsliveformobile.com De url die je op je
  • Mokey: Ik krijg enkel een wit scherm...
