Windows Live Belux tips & tricks

Let op voor valse Messenger uitnodigingen

Posted on: april 12, 2010


De werking van Messenger spam

De spammer identificeert eerst mogelijke doelen.  Zij doet dit door te zoeken naar openbare Spaces, door het verwerven van lijsten van geldige Hotmail- accounts en door de handel met andere spammers.  Ten tweede hebben de spammers een aantal Hotmail accounts gemaakt en ze gebruiken deze accounts voor het verzenden van uitnodigingen aan hun potentiële doelen.

Een typische uitnodiging ziet er dan als volgt uit >>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

Als je een ongewenste uitnodiging accepteert kunnen de spammers vervolgens jouw lijst met vrienden downloaden en zo zoeken naar nieuwe personen om berichten aan jou en je vrienden te versturen, zo zal je dus ongewenste e-mailberichten, phishing of malware websites aantrekken.

Advies: accepteer alleen uitnodigingen van mensen die je echt kent en waarvan je het emailadres ook kent.

Microsoft werkt continu aan het leveren van verschillende technologieën zodat wij deze pseudo-uitnodigingen kunnen verminderen. In feite, hebben wij onmiddellijke een aantal nieuwe stappen geïmplementeerd om deze spammers te blokkeren en op termijn uit te kunnen roeien en eveneens om het aantal uitnodigingen die zij kunnen doen toekomen te beperken.

18 Reacties to "Let op voor valse Messenger uitnodigingen"

Ik heb zo\’n éné gehad en nu ja ik zit me gebakken petatten en ik heb die eruit gegooid want ik wist niet wie het was en ik benn dan ook niet van plan om er mee door de zee te gaan en dat zag er just het zelfde uit en ik had het al een paar maal afgewezen en het bleef terug komen grtjs wendy toy

@toy: laat \’n goede virusscanner je pc even checken, je weet nooit of je toch \’n virus hebt binnengehaald http://www.microsoft.com/security_essentials/ (= gratis van Microsoft)

Dus als ik zo\’n uitnodiging krijg wilt dat zeggen dat andere van mijn contactpersonen er al mee zitten?Amai, ik zal ze maar eens inlichten hierover…

Hallo, Ik krijg bijna dagelijks zulke uitnodegingen,Ik heb geen enkele geaccepteerd.nu mijn vraag:Hoe kan ik uitvinden van welke kant of van welke mijn kontaktpersonen deze rommel komt???Alle uitnodegingen die ik krijg zijn Franstalig en meestal van vrouwen die me willen kennenleren pfffffffff zo een shit.ook krijg ik vaak Links naar sites en het ziet er altijd uit alsof een kontakt persoon van mij die stuurd (DEZE ZIJN ALTIJD EEN TROJAAN VIRUS) Wat moet ik doen??? graag een info aub.Ik heb er al over nagedacht de hele Windows Live van men pc te verwijderen.groetjes Ronny

@Ronny: het ligt aan een virus dat je op je PC hebt waarschijnlijk.Ik zou je aanraden een goede virusscanner te installeren en deze je PC laten controleren. Microsoft heeft \’n gratis anti-virus software: http://www.microsoft.com/security_essentials/ Succes

@Matthias: goed idee van je om je vrienden te informeren. Laat hen hun wachtwoord aanpassen op http://account.live.com & \’n goede anti-virussoftware installeren!

Hallo, Het probleem moet ergens anders aan liggen.Ik heb als virusscanner ESET NOD 32 en heb men pc ook nog eens gescannd met 2 andere Norman security Suite en Norton Pro 2010, Het was wel werk want elke keer de antivirusscanner werwijdert om de andere erop te zetten. GEEN van de 3 heeft een virus gedetecteerd nu heb ik er weer men ESET NOD 32 erop staan en men pc lijkt clean te zijngroetjes Ronny

Lady Gaga heerst ook

he gasten indeed er is er weer ene met virussen bezig mijn vrouw heeft er ook van ik weet niet hoe ze hem heeft binnen gehaaldmaar let op vooral met mails in een andere taal tenzij ze binnen komen met een beveiligde vermeldinggroet ,danny

de laatste dagen krijgen we iedere keer uitnodigingen die vals blijken te zijn, dit kwamen we teweten doordat eens op zo\’n uit nodiging quasi in zijn gegaan… op de website aangekomen, bleek dat er niemand ons had uitgenodigd die we kennen…we hopen nu alleen dat we niet gehackt zijn…in ieder geval onze av scanner kon niets vinden….

Een bedrijf met de grootte van Microsoft zou toch geen problemen mogen hebben vanuit technologisch standpunt om deze s(c/p)ammers tegen te houden. Zorg er gewoon voor dat bij het toevoegen van een account van een andere persoon een CATCHPA ingevuld dient te worden.

Ik hoop dat micrsoft snek deze functies gaat inbouwen in Nieuwe versie voor msn bijvoorbeeld.

om ongewenste emails te blokeren en te verwijderen moet je ze eerst opendoen.kan je die ook ongeopend blokeren en verwijderen? hoe?

@caterina: je kan ongeopende mails in je Hotmail inbox selecteren door het hokje voor de mail afzender aan te vinken (zonder de mail te openen dus) en dan \’ongewenst\’ te selecteren (bovenaan je inbox). Dan verdwijnt die mail direct in je ongewenste map en zal die persoon ook niet meer in je inbox terecht komen.

indouws live op zijn best . neemt altijd de anti spam. voor je veiligheit. groetjes jan

K ben vrij nieuw op de pc,ik lees geen mails van onbekenden en blokkeer alle pop-ups.Daarmee hoop ik problemen te vermijden

Ja ik krijg ook al lange tijd regelmatig van die uitnodigingen, accepteer gewoon niet.Maar er zijn nog andere ook.Er is een persoon die telkens probeert en dit telkens onder een andere naam en ik ben de enige niet die deze verzoeken krijgt,ik heb het een beetje gevolgd en vrienden verwittigd,die op hun beurt ook een oogje in het zeil houden.Hij is zgzgd een canadees…..met een verhaal over chronische ziekte etc….geeft voor verschillende spaces zijn e-mail adres erbij(die waarschijnlijk ook fake zijn) in Nederlands en Frans, waar het op neer komt is dat hij niemand heeft en zijn geld wil DELEN.We wilden dit melden aan een FRAUDE INSTANTIE,maar vinden niks terug op internet.Dus…. als iemand het zou weten…..?

Opgepast van een zekere Tuan Benout, die heeft me 400€ gepikt! benottuanhotmail.com

Geef een reactie

