Windows Live Belux tips & tricks

Jammer, maar je krijgt niet zomaar geld

Posted on: september 10, 2009


Vandaag zat er weer een typische SPAM/ HOAX mail in mijn inbox.
Dat Bill Gates geld gaat weggeven… Dat doet hij wel, maar via zijn Bill & Melinda Gates foundation en niet zomaar natuurlijk.

Advies:doe niet mee aan dit soort forward acties, want je creëert er foute verwachtingen bij je vrienden mee.

Het antwoord dat ik naar de verzender van de SPAM/ HOAX mail heb gestuurd is :

”Dit soort mails zijn typische voorbeelden van SPAM of een HOAX.

Wat is dat?

Dat zijn mails verstuurd naar een heleboel mensen, met het verzoek deze door te sturen naar zoveel mogelijk mensen en ook de afzender in de loop te houden door middel van een mail te sturen naar een bepaald adres.

Vaak zitten er acties in te ondernemen door de ontvangers en ook een koppeling. Als je daar op klikt kom je op een goksite bijvoorbeeld.

Dit zorgt ervoor dat de afzender een groter adressenbestand tot zijn beschikking heeft en mensen kan ofwel lastigvallen ofwel proberen de emailadressen van deze personen te ‘hacken’ (dus het wachtwoord proberen te vinden en deze mailaccount misbruiken voor allerlei redenen).

Mijn advies is dan ook om dit soort vage mails direct te deleten en vooral niet door te sturen aan je vrienden. Je creëert er alleen maar problemen mee voor veel mensen.

Microsoft, AOL of nog andere bedrijven zullen echt niet zo maar geld gaan uitdelen, jammer genoeg…”

_________________________________________________________________________________

Voorbeeld van de huidige SPAM/ HOAX :

Mailtje zeer belangrijk en doen h?!!
Hallo allemaal, normaal stuur ik deze mail nooit door, maar misschien worden we zo wel stinkend rijk!!
Een vriendin van een collega stuurde dit door en zij is advocaat…
Ze zegt dat het werkt! Uiteindelijk heb je niets te verliezen.
Zie hier wat ze zegt:
‘Ik ben advocaat en ik ken de wet. Dit is echt. Mispak u niet, AOL en Intel
zullen hun beloften houden uit schrik van voor het gerecht getrokken te
worden en miljoenen schadeclaims ten laste gelegd te worden zoals deze van
Pepsi Cola tegen G?n?ral Electric.
Beste vrienden, neem dit niet als klein bier.
Bill Gates is bezig met zijn fortuin te verdelen. Als jullie er niet op
ingaan dan zullen jullie er misschien later spijt van hebben.
Windows is het grootste programma ooit gebruikt. Microsoft en AOL
experimenteren door dit bericht elektronisch te versturen (e-mail b?ta test)
Als jullie deze e-mail naar jullie vrienden doorsturen, zal Microsoft
(indien jullie met Microsoft Windows werken) gedurende twee weken alles
opvolgen.
Voor iedereen die deze e-mail doorstuurt zal Microsoft jullie 245 euro
betalen.
Voor iedereen die dit bericht doorgestuurd heeft en die mensen sturen hem op
hun beurt door, krijgen jullie 243 euro van Microsoft.
Voor de derde persoon die dit bericht ontvangt krijgen jullie 241 euro van
Microsoft.

Binnen twee weken zal Microsoft jullie contacteren voor de bevestiging van
jullie adres en zullen ze jullie een cheque opsturen.

ik dacht dat het een kettingbrief was maar twee weken later, na dit bericht
doorgestuurd te hebben kreeg ik van Microsoft een bericht om mijn adres op
te geven en ontving ik een cheque van 24800 euro.
Jullie moeten dit bericht doorsturen voor deze test ten einde is.
Als er iemand in staat is van dit te doen als commerciële stunt dan is het
wel Bill Gates. Voor hem is dit een commerciële uitgave. Stuur aub naar zo
veel mogelijk mensen door. Jullie moeten tenminste 10.000 euro ontvangen.
Zoals ik gezegd heb, ik kan de wet en dit is echt. Intel en AOL zijn aan
het onderhandelen voor een fusie waardoor ze de grootste firma van de wereld
zouden en om zeker te zijn van het systeem het meest gebruikt op de wereld
hebben Intel en AOL experimenteren ze met deze test.

3 Reacties to "Jammer, maar je krijgt niet zomaar geld"

krijg deze mail vaak zelfs in me inbox op netlog of facebook en dan zend ik een stevige antwoord terug, oe dom en naif mense wel ni zijn zulke dinge te geloven ??

Dikke zever, als je het mij vraagt… microsoft volgt de bewegingen en het internet verkeer al jaren… Je helpt hen zelfs door telkemaal er een foutmelding een "foutrapport" op te maken om zo hun programmatietaal te optimaliseren in de toekomst.Heb jij daar ooit al een "cent" aan verdiend? Neen? awel in de toekomst zal dit niet andere zijn, tenzij microsoft jouw werkgever is zal je nooit een vergoeding ontvangen voor deze "acties".Ik heb deze "kettingmail" binnen de 15 seconden in de vuilbak gekiepert, en ik hoop dat er veel mensen hun tijd niet verspillen aan deze vorm van spam. (het is natuurlijk wel intressant als wetenschappelijk onderzoek, om te zien hoeveel mensen hier werkelijk op in gaan, en deze mail weeral verdere doorsturen naar al hun vrienden, etc…)Geloof is "naïviteit" in het ongrijpbare verlangen om dichter bij een doel te kunnen zijn dan de "ongelovigen".GroetjesEddy

@Eddy, ter info, Microsoft verspreid dit soort SPAM mails zelf niet. Dit wordt gedaan door 3e partijen die op die manier geld of wat dan ook proberen te verdienen.

Geef een reactie

