Windows Live Belux tips & tricks

Let op voor deze SPAM!

Posted on: juli 7, 2009


De laatste tijd ontvang ik redelijk wat mails die me informeren dat ik kan zien wij mij heeft geblokkeerd op MSN Messenger (Windows Live Messenger).

Op dit soort mails moet je niet ingaan, want zodra je op de koppeling klikt, wordt er om je login (Windows Live ID) en je wachtwoord gevraagd. Dit is zeer gevaarlijk omdat op die manier jouw account wordt ‘gehacked’.

Mensen met slechte bedoelingen zullen die gegevens vervolgens gebruiken om zich in te loggen op jouw Messenger of Hotmail inbox en vanuit jouw naam chatberichtjes & mailtjes naar jouw vrienden sturen (bijvoorbeeld om geld te vragen omdat je zogenaamd in het ziekenhuis in het buitenland ligt).

Ga dus niet in op zulke mails & stuur ze vooral niet door naar jouw vrienden. Blokkeer eerder de afzender, als het een onbekende is, of geef de verzender (als het een vriend is) deze informatie door.

——————————————————————————————

Voorbeeld van zo’n SPAM

Weten wie jou geblokt heeft op msn? ga naar : http://www.controleernu.nl
– Werkt de link niet? plak hem dan in je adres balk van je browser : www.controleernu.nl

Voorbeeld van zo’n SPAM (frans & engels)

Salut, comment vas tu ?
J’ai trouve un site vraiment trop trop bien ou tu peux voir qui te bloque sur MSN Messenger,
C’est http://www.msnapps.net/?/qui-te-bloque/
Fais un test, c’est super rapide, et tu verras qui te bloque sans que tu le saches.
Ciao😉.
Ton ami(e), danni@hotmail.fr
Hi, how are you ?
I found a great website where you can view you is blocking you on MSN Messenger,
This is http://www.msnapps.net/?/qui-te-bloque/
Make the test, it’s very quick, and you will able to know who blocks you !
Bye bye😉.
Your friend, danni@hotmail.fr

30 Reacties to "Let op voor deze SPAM!"

Dank je voor de uitgebreide info ik las het al meer op space ,,, Ik ga eigenlijk nooit op vreemde mails in SPAM grrrrrr wat een lol ziet iemand daar toch in een soort macht ,,, Grtjs Benona

Mijn provider vertelde me dat ik een trojaans paard in mijn systeem heb zitten want ik stuur deze spam uit naar MSN vrienden. Echter meerde scans leveren niets op. Heb een waarschuwing op space achtergelaten niet te reageren op enige mail die ik zogenaamd heb verstuurd. En heb mijn directe contacten gewaarschuwd.

@Murwari: verander ZEKER je wachtwoord van Windows Live, het kan zijn dat iemand jouw account al gehacked heeft: verander het op http://account.live.com Succes!

oef HELP het is geen Windows Live account..

Mensen mogen wel ingelicht worden. Je kan toch in de opties zien wie je geblokkeerd heeft. Vindt het eigenlijk nogal stom om op dat soort mails te klikken.

je zegt dat men in opties kan zien wie je geblokkeerd heeft, ik zie niet in hoe, kan je eens uitleggen hoe je dat dan juist kan zien?

Je gaat naar extra en dan opties. Dan kies je voor privacy. Daar onderaan staat … Wie heeft mij toegevoegd als contactpersoon.

Bedankt voor de tip Jean-Pascal.

@Murwari: verander dan je wachtwoord op een andere manier🙂

@Jean Pascal Salomez,Inderdaad kan je daar zien wie je toegevoegd heeft, maar niet of u geblokkeerd bent.Dat was de vraag denk ik.

Ben je niet toegevoegd, ben je geblokkerd .

Jean Pascal,Het is perfect mogelijk iemand te blokkeren nadat hij of zij is toegevoegd !!!!Ga op de nickname staan, klik met de rechter muisknop, dan krijgt u de optie blokkeren of verwijderen.Of snap je het niet.Ben wel IT-er

natuurlijk niet op zo e-mail ingaan

ik kijk ga er nooit op in op zo\’n mails

ik heb wel gereageerd ( idd ezel ) , maar kan dit kwaad voor mijn pc , mijn virus scan reageerde niet zodoend en de persoon die me dit doorstuurde zend normaal geen brol .kan ik nu nog iets doen daaraan

Ik kreeg soortgelijke email door van een man die ik ken van Diest België met name Joris Fredericks mijn vraag is of er gerechterlijk niets kan worden tegen gedaan hierbij de mail.joris120764@hotmail.com <joris120764@hotmail.com>onderwerp: Een van jou contactpersonen heeft jou geblockt op msn. Wie?Wil jij weten wie jou geblokt heeft op msn? ga naar : http://www.bblovk.nl- Werkt de link niet? plak hem dan in je adres balk van je browser : http://www.bblovk.nl__________________________________________________________________________________________Wil je via bblovk.nl geen email meer ontvangen? klik dan hier ——————————————————————————–No virus found in this incoming message.Checked by AVG – http://www.avg.com Version: 8.5.392 / Virus Database: 270.13.41/2277 – Release Date: 08/02/09 05:56:00

ik heb ook zon mail gehad in het frans iets van blok maar heb het dadelyk verwydert omdat ik er iets van gelezen had op hotmail messenger en zodus thanks voor te verwitigen

Jean Pascal Salomezzegt: Mensen mogen wel ingelicht worden. Je kan toch in de opties zien wie je geblokkeerd heeft. Vindt het eigenlijk nogal stom om op dat soort mails te klikken.Hoi, Volgens mij kun je zien onder Extra, Opties, Privacy, Bekijken, bij wie je opgenomen bent in de lijst van contactpersonen. Je kunt daar volgens mij niet zien of je geblokt bent of niet. Mee eens?

Ik heb daar eens een keer op geklikt kan ik nu een virus krijgen zo wat kan ik doen

@Missie: dat zou best eens kunnen. Verander je wachtwoord op http://account..live.com Succes!

ik an da probleem ook, iemand van me klas at da doorgestuurt en ja dacht van ga wel iets vo te lachen zijn.zat er 2-3weken mee verveelt me die link, heb dan uiteindelijk met norton security system een virus gevonden en verwijdert van die site, en me passwoord verandert.

een tip voor spam niet te krijgn is nooit meedoen met di doorsuutr brieven

@ sn: je hebt helemaal gelijk!

Ik kreeg enkele weken terug een paar keer dezelfde email van 2personen(onbekenden, een @yahoo account), volledig in het spaans en zonder een link. ik heb dan proberen een vertaalmachine gebruiken en dan ging het over "mijn overleden broer" ??is dit dan ook spam of gewoon verkeerde email adres getikt, door de verzender?

je hebt dezelfde mailtjes die rondgaan ivm een gratis wii gewonnenof " leuke foto\’s van jou gezien " dus voer nooit je paswoord in als ze dat vragen via mailde enige manier om het ongedaan te maken als je dat hebt gedaan dus is je paswoord veranderen en voor de zekerheid je geheime vraag ookgroetjes

om even te reageren op serge jonckers zijn vraag is of er gerechterlijk niets kan worden tegen gedaan hierbij de mail.die persoon zelf kan er niets aan doen, hij heeft zelf de link opengedaan en zijn paswoord ingevoerd, dus word via zijn mail deze mail doorgestuurd naar al zijn contactpersonen, hij zelf kan hier niets aan doen, en heeft er hoogstwaarschijnlijk ook geen weet van, het enige wat je kan doen is hem hier over aanspreken zodat hij zijn paswoord veranderdgroetjes

ciao Alexandra come vai spro bene a presto

Ik kreeg een mail van een jansensjansens,of toch iets dat daar op leek.Er stond dat hij/zij een foto van me had gezien.Ik heb teruggestuurd zonder bericht, en geen meer teruggekregen.Misschien een tip voor degene die niet weten wat ze er moeten me doen?Groetjes

wat als je dat toch hebt gedaan??Een van mijn vriendinnen had dat geopend!

Aan diegene die toch op dergelijke berichten hebben gereageerd. Ik vermoed dat het veranderen van je paswoord dit oplost. Nu noch even je mailinglist waarschuwen dat ze niet moeten ingaan op uitnodigingen door u zelf opgestuurd.

Geef een reactie

