Windows Live Belux tips & tricks

WebMessenger nu ook beschikbaar binnen Hotmail

Posted on: mei 28, 2009


Goed nieuws voor iedereen die gebruik maakte van WebMessenger of eBuddy: WebMessenger is nu beschikbaar binnen Hotmail! Je kunt vanuit je Hotmail nu direct chatten met je Messenger vrienden.

Als je je aanmeldt bij Hotmail moet je rechtsboven je aanmelden bij WebMessenger om hier gebruik van te maken. Je kunt dat ook automatisch laten doen.

Vervolgens kun je rechtsboven je status aanpassen of klikken op Messenger contactpersonen weergeven. Je ziet vervolgens je hele contactenlijst en kun je ze direct uitnodigen voor een gesprek.

Ook kun je als je een mailtje binnenkrijgt antwoorden met een chat-bericht. Voor de naam van de verzender licht een blokje wit (offline), groen (beschikbaar), oranje (afwezig) of rood (bezet) op. Als iemand op groen staat betekent het dat degene beschikbaar is voor een chat.

Volgens mij is het een superhandige functie, want je hoeft nu dus geen Messenger geïnstalleerd te hebben op je computer om toch te kunnen chatten.

Hotmail wordt op vrijwel geen enkele school geblokkeerd, dus ik zie weinig reden om toch nog eBuddy te gebruiken… Indien je het niet met mij eens bent nodig ik je van harte uit om op deze blogpost te reageren met je mening.

p.s. Als je inlogt op Messenger in Hotmail en je wordt uitgelogd bij de Messenger client op je PC, dan betekent het dat je nog een oude versie van Messenger gebruikt. Download dan zsm de nieuwe versie (Messenger 2009), deze ondersteunt het gelijktijdig inloggen op verschillende plekken met hetzelfde account (MPOP = Multiple Points Of Presence).

25 Reacties to "WebMessenger nu ook beschikbaar binnen Hotmail"

en hoe graak je daar aan?

dag tom

ikl wil mijn oude live messinger terug

ikke zou graag op msn komen om met mijn vrienden te praten

hoe kan het zijn dat ik mij al een paar dagen niet meer aan kan melden en als ik mijn vriend hierop aanmeld doet die het wel en mijn ouwe email adressen doen het ook en op wie ik juist moet doet het gvd al heel lang niet?ik hoop dat iemand mij een antwoord kan geven want ik vind het zwaar irritanthet gaat om het email adres tiffanyblouw@hotmail.comhoop op zo snel mogelijk bericht!! m v g tiffany

@ Tiffany, Blijkbaar heb je problemen met aanmelden op Messenger, wat voor soort problemen? Werkt je wachtwoord niet meer? Het ligt nl. niet aan Messenger aangezien je vriend zich wel kan aanloggen op dezelfde pc begrijp ik uit je bericht. Probeer eens je wachtwoord te veranderen op http://account.live.com of als je een specifieke foutmelding krijgt, kan je http://support.live.com proberen om een antwoord te vinden. Succes

@Mieke, je kan Messenger gratis downloaden op je pc: http://download.live.com/messenger en dan voeg je de email adressen van je vrienden toe zodat je met hen kan chatten.Veel plezier. Je hotmail adres is je login voor Messenger. Groetjes

kan je msn op mijn gsm downloading

hoe sorteer ik mijn contactpersonen op status (online/offline) in plaats van op naam?

Ik zou graag opnieuw een overzicht hebben van m\’n online vrienden; nu is het echt helemaal niet praktisch: je moet tussen je alfabetische lijst naar de online personen gaan zoeken….

Kan iemand vertellen hoe je dan kunt zien welke contactpersonen online zijn?!

@Geen naam: in Messenger klik je bovenaan je venster naast het zoekveld op het 2e icoontje \’Indeling van contactpersonenlijst wijzigigen\’, daar kan je vervolgens kiezen voor \’Contactpersonen sorteren ofwel op \’Categorieën\’ of \’online status\’.

@Wouter Pietersma: die kan je zien door naast Messenger op het pijltje te klikken en vervolgens \’Messenger-contactpersonen weergeven\’ te selecteren. Dan zie je jouw volledige Messenger-lijst. Als iemand online is, is zijn/ haar alias groen bijvoorbeeld. Je kan jammer genoeg (nog) niet selecteren op online/ offline in de Webmessenger-versie in Hotmail.

@Abijnones Appiah, bedankt voor je vraag op de blog. Je kan zeker ook Messenger gebruiken op je gsm, afhankelijk van het model van je gsm & jouw operator (Mobistar, Proximus, Base) kan je ofwel de browsing versie gebruiken (via Wap) en dan betaal je per browsing sessie http://www.microsoft.com/belux/nl/windows/windowslive/Views/productDetail.aspx?product=MobileMessenger ofwel kan je een echte Messenger versie op je gsm downloaden (gratis). http://windowslivemobile.msn.com/Homepage.aspx?lang=nl-BE. Je betaalt vervolgens een tarief per dag of per maand afhankelijk van je mobiele operator. Informeer je bij de klantendienst van hen. Ik hoop dat je hiermee genoeg info hebt. Mvg, Het Windows Live Team Belux

ik ken ebuddy ook

Geen Beschikbaar

Je kunt deze messenger functie dus niet gebruiken als je geen hotmail adres hebt? Ik logte op msn altijd met een eigen emaildres in, en dat gaat prima, ik kan ook prima in windows live komen met dit emailadres, maar de webmessenger functie doet het dus niet. Belachelijk!!!

@Evelien, Als je een ander adres dan @hotmail.com, @msn.com, @live.be etc. adres gebruikt om te chatten, heb je idd toegang tot alle diensten van Windows Live, behalve die van Hotmail & dus ook WebMessenger jammer genoeg. Dit is omdat je jouw emailadres gebruikt om je mails te lezen en te versturen via bijv. Telenet, Yahoo, Gmail of Skynet. Op deze manier kan je niet je Telenet, Yahoo, Gmail of Skynet mails lezen in Hotmail, dat moet je doen in de inbox van jouw email provider. Mocht je WebMessenger willen gebruiken, dan kan je gratis een nieuw WL ID aanmaken op http://www.windowslive.be. Je kan dan wel je mails van je emailprovider lezen in Hotmail omdat je inlogt met je nieuwe WL ID en vervolgens andere mailboxen toevoegt aan je Hotmail adres. Het lijkt ingewikkeld, maar is makkelijk om te doen. Meer tips vindt je hier: http://www.microsoft.com/belux/nl/windows/windowslive/Views/tipsItemDetail.aspx Succes. Het Windows Live Belux Team

kan je geen live-id aanmaken voor een ander e-mailadres dan homail, msn of live ??vroeger kon dat toch????

Ik kan me niet eens aanmelden met de hotmail webmessenger. Ik krijg telkens dit bericht:aanmelden bij messenger is mislukt. probeer het later opnieuw. ik krijg telkens dit bericht als ik me probeer aan te melden met de webmessenger.Ik maak gebruik van een @live.nl account.

@Bert: je kan dit wel degelijk aanmaken. Op bijv. http://www.windowslive.be kies je voor \’registreren\’ en vervolgens kies je voor \’of gebruik uw eigen emailadres\’. Daar kan je eender \’t welk emailadres gebruiken om te chatten. Succes!

kan allemaal he duss jahhh haha kusss chany

Bij mij komt het er niet in te staan?!

Bij mij komt er ook niks te staan. en kan ook niet vinden waar je je kunt aanmelden voor deze functie. ik heb gewoon hotmail en de andere gelinkte email’s lukt gewoon wel
iemand???

Geef een reactie

  • Tom: Bij mij komt er ook niks te staan. en kan ook niet vinden waar je je kunt aanmelden voor deze functie. ik heb gewoon hotmail en de andere gelinkte ema
  • Windows Live Team Belux: Dag Mokey, Dat is raar. Welke gsm heb je? Op deze site vind je alle info over Hotmail op je gsm: http://windowsliveformobile.com De url die je op je
  • Mokey: Ik krijg enkel een wit scherm...
