Windows Live Belux tips & tricks

Doe niet mee aan dit soort SPAM!

Posted on: april 6, 2009


Ik kreeg vandaag dit mailtje in mijn inbox. Het is weer zo’n typisch voorbeeld van een SPAM of een HOAX. Doe er niet aan mee. Je vervuilt alleen je vrienden hun inbox er maar mee en het is echt NIET WAAR. Microsoft betaalt nooit klanten om producten te testen, klanten testen producten omdat ze daarmee het product beter maken voor henzelf en voor anderen. Dus jammer genoeg, slapend kan je niet rijk worden….

————————————————————-

Voorbeeld van een HOAX (een grapje! Hahaha, wat grappig  )

: Mailtje zeer belangrijk en doen h?!!
Hallo allemaal, normaal stuur ik deze mail nooit door, maar misschien worden we zo wel stinkend rijk!!
Een vriendin van een collega stuurde dit door en zij is advocaat…
Ze zegt dat het werkt! Uiteindelijk heb je niets te verliezen.
Zie hier wat ze zegt:
‘Ik ben advocaat en ik ken de wet. Dit is echt. Mispak u niet, AOL en Intel
zullen hun beloften houden uit schrik van voor het gerecht getrokken te
worden en miljoenen schadeclaims ten laste gelegd te worden zoals deze van
Pepsi Cola tegen G?n?ral Electric.
Beste vrienden, neem dit niet als klein bier.
Bill Gates is bezig met zijn fortuin te verdelen. Als jullie er niet op
ingaan dan zullen jullie er misschien later spijt van hebben.
Windows is het grootste programma ooit gebruikt. Microsoft en AOL
experimenteren door dit bericht elektronisch te versturen (e-mail b?ta test)
Als jullie deze e-mail naar jullie vrienden doorsturen, zal Microsoft
(indien jullie met Microsoft Windows werken) gedurende twee weken alles
opvolgen.
Voor iedereen die deze e-mail doorstuurt zal Microsoft jullie 245 euro
betalen.
Voor iedereen die dit bericht doorgestuurd heeft en die mensen sturen hem op
hun beurt door, krijgen jullie 243 euro van Microsoft.
Voor de derde persoon die dit bericht ontvangt krijgen jullie 241 euro van
Microsoft.
Binnen twee weken zal Microsoft jullie contacteren voor de bevestiging van
jullie adres en zullen ze jullie een cheque opsturen.
.

ik dacht dat het een kettingbrief was maar twee weken later, na dit bericht
doorgestuurd te hebben kreeg ik van Microsoft een bericht om mijn adres op
te geven en ontving ik een cheque van 24800 euro.
Jullie moeten dit bericht doorsturen voor deze test ten einde is.
Als er iemand in staat is van dit te doen als commerci?le stunt dan is het
wel Bill Gates. Voor hem is dit een commerci?le uitgave. Stuur aub naar zo
veel mogelijk mensen door. Jullie moeten tenminste 10.000 euro ontvangen.
Zoals ik gezegd heb, ik kan de wet en dit is echt. Intel en AOL zijn aan
het onderhandelen voor een fusie waardoor ze de grootste firma van de wereld
zouden en om zeker te zijn van het systeem het meest gebruikt op de wereld
hebben Intel en AOL experimenteren ze met deze test.

4 Reacties to "Doe niet mee aan dit soort SPAM!"

Sorry hoor, maar begrijp nog steeds niet waarom mensen niet eerst een hoax site bezoeken voor zo iets verspreid wordt. Soms zijn deze mails dusdanig hilarisch dat ik ze blog. Een ervan ging over een Nigeriaan die zijn erfenis wilde uitdelen en iedereens bankrekening opvroeg. Soms vraag ik me af hoe mensen in hemelsnaam een space draaiende kunnen houden en toch in dit soort onzin geloven. Denk dat ik deze ook ga bloggen een dezer dagen. By the way is al er al enige toekomst in het beheren van fotoalbums op Space ? We missen de optie allemaal heel erg en zoeken oplossingen die nogal omslachtig zijn. Het is zwaar vervelend dat we in en album geen foto\’s kunnen verplaatsten en de optie album / skydrive is niet gebruikersvriendelijlk. Maar ben wellicht niet de eerste klager op dit vlak. De updates van spaces zijn ook een ramp.Vriendelijke groetMurwari

Kreeg hem ook in mijn mailbox. Ik kan me voorstellen dat veel mensen er op in durven te gaan. Lijkt aanlokkelijk. Goed dat jullie dit plaatsen ook. Waarvoor dank.

Ik kreeg een vraagje van Anita, iemand heeft haar een mailtje gestuurd met de vraag haar wachtwoord etc. naar Windows toe te sturen. Dit soort mailtjes stuurt Microsoft nooit, we zullen NOOIT of te nimmer vragen je wachtwoord door te sturen omdat anders je mailadres wordt gestopt. Hierbij mijn antwoord naar Anita: Voor Hotmail problemen kan je een nieuw wachtwoord aanvragen, want bij het creëren van je adresbij het creëren van je adres heb je ofwel:1.) een geheime vraag & antwoord gespecificeerd 2.) een 2e emailadres hebt opgegevenDoe dit via: http://account.live.com , je wordt om je wachtwoord gevraagd, maar omdat je dat vergeten bent, kan je kiezen voor de optie \’Wachtwoord\’ vergeten. Ik vind het trouwens wel apart dat je een bericht kon achterlaten op mijn profielpagina, want daar heb je je toch ook voor moeten inloggen met je Hotmail adres & wachtwoord? Of heb je een ander adres gebruikt? De mail waar je over sprak die je hebt ontvangen kwam jammer genoeg voor jou niet van Windows, maar van een persoon of organisatie die die soort foute praktijken bezigt en op die manier mensen hun emailadres & wachtwoord ontfutselen! Microsoft of Windows zal NOOIT of te nimmer om een wachtwoord vragen. Ik heb je toegevoegd aan mijn blog, daar post ik regelmatig tips & tricks om dit soort praktijken te proberen te voorkomen door jullie de juiste informatie te geven. Succes!

Hahaha, ik kreeg net die mail en vond deze toen ik op google op \’hoax\’ en wat keywoorden zocht. Het leek me namelijk al je reinste onzin. Maar ik wil even laten weten dat ik erg moest lachen om \’hahaha grappig!\’ en die boze smiley! :-)hartelijke groet,Tim de Ruiter

Geef een reactie

  • Tom: Bij mij komt er ook niks te staan. en kan ook niet vinden waar je je kunt aanmelden voor deze functie. ik heb gewoon hotmail en de andere gelinkte ema
  • Windows Live Team Belux: Dag Mokey, Dat is raar. Welke gsm heb je? Op deze site vind je alle info over Hotmail op je gsm: http://windowsliveformobile.com De url die je op je
  • Mokey: Ik krijg enkel een wit scherm...
