Windows Live Belux tips & tricks

Oplossing voor webcam problemen

Posted on: maart 23, 2009


Als je recentelijk de nieuwe Windows Live Messenger hebt geïnstalleerd en ook McAfee als virusscanner gebruikt, heb je hoogstwaarschijnlijk problemen om audio- & webcam-conversaties te houden.

De foutmeldingen die hierbij horen zijn 0x8AC70013 en 0x8AC70202, en ze lijken te worden veroorzaakt door een incompatibiliteit met McAfee Site Advisor.

McAfee werkt aan een oplossing, totdat die er is en indien je problemen het om audio- of webcam-conversaties te houden met Windows Live Messenger, gebruik de tijdelijke oplossing die McAfee heeft gecreëerd op hun http://service.mcafee.com/faqdocument.aspx?id=TS100601.

Veel plezier met chatten, bellen en videobellen.

30 Reacties to "Oplossing voor webcam problemen"

chatten kan niet verzenden

veel te ingewikkeld

ben al mijn vrienden kwijd

sins ik de nieuwe versie heb aan vaard

Beste Luc, Dat is heel raar. Ben je wel ingelogged met je goede adres & wachtwoord? Probeer anders via http://support.live.com een oplossing te vinden met de technische medewerkers. Succes!Het Windows Live Team

hey vind da ma nits die nieuwe, als je tijpt slaat je webcam weg of je verstaat elkaar niet heb een nieuwe cam aangekocht dat ik dacht dat die stuk is maar is zelfde , af blijft hangen als je praat gaat je beeld nie juist overeen

@sonja: mbt tot je webcamproblemen, kijk eerst eens na welke versie je hebt van Messenger (in Messenger klik op de optie HELP in de menubar en vervolgens op Info over Messenger: de versie zou moeten zijn: Messenger 2009 (build 14.0.8064206).Als je deze niet hebt, dan moet je de allerlaatste versie downloaden via http://download.live.com/messenger & dan zou je geen problemen meer mogen hebben met je webcam (bij mij werkt alles vlekkeloos). ALs je specifieke webcam problemen hebt, aarzel dan niet om een oplossing te vragen op http://support.live.com. Succes!

Dat is weer van die kloterij van windows. De vroegere versies stonden wel alle webcams toe. Nu plots niet meer. Daar sta je weer mooi te blinken met je nieuwe webcam. Soms is dit alles net een beetje té … En kom niet af dat dit geen waar is. Het is gewoon dat ze slechts hun eigen waar willen slijten. Alleenrecht eisen.

heb net hetzelfde probleem op mn laptop, elke keer ik mijn webcam wil inschakelen valt msn weg, aan de mcafee kan het niet liggen want ik gebruik een ander programma en de messenger 2009 (build 14.0.8064206) heb ik ook , ik ondervond dit probleem sinds ik de messenger plus heb gedownload. maar deze verwijderen heeft geen enkel effect :s

@Bart & Jean-Pascal: ik ga me eens informeren over de webcam problemen. Bart, heb je al geprobeerd dit te escaleren via http://support.live.com? Groetjes

Beste Bart, Ik heb wat meer informatie van je nodig om te kunnen proberen een antwoord te krijgen. Welk operating system gebruik je? Windows (XP, Vista, …?) of iets anders? Wat is de precieze foutmelding (code) die je krijgt? Groetjes,

wie kan mij die link vertalen in nederlandshttp://service.mcafee.com/faqdocument.aspx?id=TS100601.

heb het al kan aleen niet het opslaan

@robert, , in je toolbar van Windows Live zit een vertaler, dus dan kan je zo een pagina vertalen van Engels naar Nederlands http://download.live.com/toolbar

Ik heb hetzelfde probleem als Bart & Jean-Pascal, die nieuwe msn (14.0.8064.206) gister geinstaleerd. Elke keer als ik mijn cam wil activeren is msn helemaal weg. Geen foutcode, niks gewoon ineens weg, uitgelogd en wel. Ik draai hem op XP. Met de oude versie had ik hier nooit last van. Nu wou ik die weer terugzetten maar kan ik de nieuwe weer niet verwijderen. Is hier al een verbetering voor want het is behoorlijk irritant als je msn steeds wegvalt en uitlogt zodra je een cam aan wilt zetten.

en wat als je nou AVG AntiVirus gebruikt en hetzelfde webcamprobleem hebt? Ik krijg dezelfde code 0x8AC70202.

Mijn cam doet het prima, ik kan hiermee ook met vriendinnen cammen via msn. 1 probleem, mijn beste vriendin heeft een ingebouwde cam in haar laptop en wanneer ze mijn cam wil accepteren lukt dat met geen mogelijkheid. Waar kan dat aan liggen? Ik heb hem speciaal voor haar aangeschaft, dus ik zou het erg fijn vinden wanneer dit probleem wordt opgelost.

Het ligt blijkbaar aan haar computer, maar waar moet zei zoeken om dit probleem op te losen? Haar cam werkt wel, want ik zie haar wel, maar zei kan die van mij niet openen.

Heren….ergens zit een fout in de software van de nieuwe Windows Live messenger….die een iIcompatibiliteits probleem geeft met:McAfee ( die informatie heb ik ook van hen gekregen en na 10 keer is hetzelfde gebleven) EN OOK VEEL ANDEREN programen.Ik heb Vista Ultimate…en in 5 dagen hebik 7 x alles opnieuw moeten instaleren. Alles loopt goed…óók met McAfee, Kaspinsky, AVG en Norton (alle testen gedaan). Ik heb DRIE webcams getest (Logitech 5500/9000 en Microsoft VX 5500. Opeens….na het updaten van de nieuwe Windows Life Messenger…..was mijn geluid……..weg…..! Moest ik opnieuw Creative Audigy drivers voor Vista opnieuw instaleren.Maar ik wil een korte verhaal van maken….dus:Ik heb Vista opnieuw geinstalleerd….ZONDER de (recommended updates)…en…..alles werkt BIJNA zoals vroeger…..!Van alle tests die ik gemaakt hebt met mijn vrienden……kom iktot een (conclusie):Als mijn adsl snelheid gelijkt is aan die van hen….alles loopt goed…..is hun snelheid lager……….dat heb ik blokkades van de webcam op MSN live. Aan de experts van Microsoft……..ZOU DIT KUNNEN EN ZIJN JULLIE MEE BEEZIG MET EEN UPDATE EN SERVICEPACK NR. 3? Ligt deze probleem aan de software van de cams, anti-virus of wat? Ah…nog iets…voor de experts…..:DE WEBCAMS…ALLE DRIE….LOPEN …GOED…LEES GOED…MET: SKYPE, ICQ, LOGITECH VID EN YAAHOO MESSENGER………BEHALVE MET: WINDOWS LIVE MESSENGER VAN MICROSOFT.

ik heb een nieuwe xp geinstalleert maar mijn webcam(traveler dc-5080 digitale camera) werk niet op msn .Hij werkt wel op mijn fotoprogramma om foto\’s te trekken.Heeft er iemand raad voor mij? cupido20@msn.com

@José Mata & Tineke Flierman: het beste is dat jullie deze problemen registreren via https://support.live.com/default.aspx?mkt=nl-nl&wa=wsignin1.0 Dan kan de technische helpdesk jullie verder helpen. Succes!

hallo ik heb ook problemen met mijn webcam het apparaat geeft aan correct e werken maar als ik via msn mijn webcam wil openen zegt hij dat hij geen verbinding kanmaken omdat mijn webcam door een ander programma word gebruikt (wat dus niet zo is aangezien ik alleen msn open heb) ik draai op windows 7 kan iemand mij helpen

Hallo , ik heb de oplossing voorde webcam die niet wilt opstarten omdat je McAfee hebt, je moet naar configuratie scherm gaan dan naar gebruikersaccount en die uitschakelen, als je dan de scherm wilt sluiten , dan zal de computer opnieuw opstarten, als je weer aanmeld dan naar start en dan naar kladblok gaan , daarop met rechtermuis erop klikken dan bestand locatie openen daar type je in C:\\ProgramFiles\\McAfee\\SiteAdvisor\\Saset.ini, in daar naar beneden scrollen en klkit dan op sasetDaa op dubbel klikken , dan naar [msnmsgr.exe gaan dan bij Enabled =1 deze veranderen in Enabled =0 zetten wegklikken webcam proberen en hij doet het.Terug gaan naar configuratiescherm klikt op gebruikersaccount deze weer inschakelen en wegklikken en de computer herstart weer zelf en nu kun je webcammen , veel plezier.

heey ik heb het zelfde probleem met de webcam die het niet doet . ik heb sinds een tijdje windows 7 geinstaleerd op mijn pc en sinds dat ik windows 7 heb heb ik dat probleem met de webcam. ik weet niet waar het aan ligt heb al een nieuwe driver geinstaleerd voor de webcam en heb de nieuwste versie van windows live messengerhoop dat jullie me kunnen helpen

nog ff een extra toevoeging ik heb geen mcafee op mijn pc staan maar heb als virus scanner ook avg antivirus groetjes

@jos, het beste is dat je contact opneemt met de helpdesk van Windows Live via http://support.live.com. Succes. Ik hoop dat het snel opgelost raakt.

ik snap het dus ni he , als ik mijn webcam wil opzette zegt hij steeds "Je webcam kon niet worden gestart. Controleer of je webcam door een ander programma wordt gebruikt en probeer het opnieuw." maar ik gebruik mijn webcam op dat moment niet , is dat normaal en wat moet ik er dan tege doen ?mvg Sven

Ik had ook problemen met een webcam te activeren en ik gebruik McAfee.Ik heb de nieuwe versie van site adviser gedownload en geïnstalleerd de PC opnieuw opgestart en heb daarna in messenger de webcam kunnen gebruiken.MVG Marcel

hey ik zit met probleem ikewil me webcam starten maar hij start hem steeds met video gesprek dat hoort die niet te doen als je op dat webcametje druk kan je me maillen alsje hier wat van af weet mail adres en oplosing weet heb almeerdere keer op nieuwe ge installeert Rickvandebilthomail.m

Ik heb hetzelfde probleem als Rick hieronder.Maar als ik dan videogesprek doe, heb ik enkel geluid, maar zwart beeld.Kan iemand een oplossing geven voor beide problemen?Stuur naar twanneke_9@hotmail.com als het gaat.

Geef een reactie

  • Tom: Bij mij komt er ook niks te staan. en kan ook niet vinden waar je je kunt aanmelden voor deze functie. ik heb gewoon hotmail en de andere gelinkte ema
  • Windows Live Team Belux: Dag Mokey, Dat is raar. Welke gsm heb je? Op deze site vind je alle info over Hotmail op je gsm: http://windowsliveformobile.com De url die je op je
  • Mokey: Ik krijg enkel een wit scherm...
