Windows Live Belux tips & tricks

Groepen maken en samen chatten

Posted on: februari 20, 2009


Windows Live Groepen zijn op lidmaatschap gebaseerd. Iemand creëert een groep en nodigt vrienden hiervoor uit. Wanneer je voor een groep uitgenodigd wordt ontvang je een pop-up in Messenger, of een mailtje net zoals iemand je als contact toevoegt van Windows Live. Je ziet het ook bovenaan je eigen Windows Live Startpagina.

Wanneer je van een groep lid wordt verschijnt deze automatisch in je Messenger “Groepen” categorie. Je klikt simpelweg op de groep om te zien wie ook lid is van de Groep, wat de status van iedereen is, om met elkaar te chatten (tot wel met zijn 20’en tegelijkertijd!) en om direct naar de Windows Live Groepssite te gaan.

Hoe groot kan een Windows Live Groep zijn?
Groepen in Messenger kunnen maximaal 20 contactpersonen bevatten met wie je dan ook tegelijkertijd kan chatten. Als er 2 of meer mensen online zijn, dan wordt de Groep groen in je Messenger-venster, zodat je kan beginnen met chatten. Een Windows Live Groep kan echter tot 1000 leden bevatten, die discussies kunnen voeren op de Groepssite, een gezamenlijke agenda, foto’s en documenten kunnen delen.

Wat is het verschil tussen een groep en een categorie?

Een categorie creëer je zelf en je voegt er contactpersonen aan toen zonder dat je hen toestemming hoeft te vragen, je maakt het jezelf gemakkelijk om iemand snel te vinden wanneer je een reusachtige contactlijst hebt. Het is dus eigenlijk een soort markering, die alleen in jouw Messenger en Hotmail te zien is.

Voor een Groep wordt je uitgenodigd of nodig je zelf mensen uit. Met de contactpersonen in een Groep kan je foto’s of documenten delen, je hebt een gezamenlijke Space en Agenda en kan discussies voeren en zelfs met zijn allen tegelijk chatten (maximaal 20 personen). Mensen in een Groep kennen elkaar normaal gezien online en ook offline en ze vinden het leuk om met elkaar in contact te blijven of dingen te delen. Je hebt bijvoorbeeld werkgroepen, familieleden, sociale klieken, boekclubs of sportteams. Je kunt natuurlijk lid zijn van verschillende Groepen.

Groepen maken het je gemakkelijk om in één keer via mail, Messenger, SkyDrive of Foto’s met elkaar te communiceren of documenten of foto’s te delen. Ontdek het zelf, creëer je eigen groepen.

(geblogged met Windows Live Writer)

11 Reacties to "Groepen maken en samen chatten"

ik wil kunnen catten

hoe doe je dat

hey ik ben amaury stoelzaed

ik heb per ongeluk een groep gemaakt en kan hem niet verwijderen.

hoe gaat het allemaal

hallo ell hier;)

Aenneas, Jammer genoeg kan je de groepen nog niet zo maar verwijderen, maar als je er niemand voor heb uitgenodigd, is dat geen probleem. ALs je er wel mensen voor hebt uitgenodigd en je wilt die verwijderen, kan je dat doen naar de groepswebsite te gaan (via Messenger, rechts klikken op de groep of via http://www.windowslive.be & dan meer & dan groepen): je gaat dan naar de \’leden\’ en kan mensen verwijderen.\’ Zodra ik \’n oplossing heb om de groepen definitief te verwijderen, laat ik het je weten.\’ Zodra ik \’n oplossing heb om de groepen definitief te verwijderen, laat ik het je weten.

Hoe kan je de naam van je groep veranderen.Altijd als ik bij groepsopties ga en dan naam verander, typ ik een naam in en dan duw ik op opslaan. Daarna krijg ik een melding dat de wijzigingen nie zijn opgeslaan en da ik het later opnieuw moet proberen. Maar het werkt nooit..

Beste,

Ik kreeg een invite in mijn mailbox. Ik heb perongeluk geaccepteerd en nu zit ik in een groep waar ik eigenlijk helemaal niet wil zitten. Hoe kan ik mijzelf uit een groep verwijderen of kan alleen de “eigenaar” van een groep dit doen ?

Wachtend op uw reactie,

Met vriendelijke groet ;

Remy

Hoi,
Dat is inderdaad vervelend.
Je kan http://groups.live.com zien in welke groepen jij deelneemt, vervolgens bij ‘leden’ kan je jezelf selecteren en verwijderen uit een groep.
Succes!

Geef een reactie

  • Tom: Bij mij komt er ook niks te staan. en kan ook niet vinden waar je je kunt aanmelden voor deze functie. ik heb gewoon hotmail en de andere gelinkte ema
  • Windows Live Team Belux: Dag Mokey, Dat is raar. Welke gsm heb je? Op deze site vind je alle info over Hotmail op je gsm: http://windowsliveformobile.com De url die je op je
  • Mokey: Ik krijg enkel een wit scherm...
