Windows Live Belux tips & tricks

Gedaan met de USB-sticks

Posted on: maart 18, 2008


De dagen dat je je USB-stick steeds in je zak moest hebben zitten om met vrienden of collega’s files te delen is definitief voorbij! Delen, opslaan en in groep files bewerken zonder je zorgen te hoeven maken dat je wel op de laatste versie werkt is nu verleden tijd dankzij Windows live SkyDrive.

Ik zie het zo: SkyDrive is een gratis USB-stick van 5 Gb die ik niet riskeer kwijt te geraken ergens in een gat van mijn broekzak!

Om toegang te krijgen tot SkyDrive surf je naar http://skydrive.live.com of ga naar Windows Live Spaces, meld je aan met je Windows live ID en klik op "SkyDrive" in de toolbar onder de Windows live Toolbar (waarin je "home", "Hotmail", "Spaces", OneCare", "MSN" en "Search"terugvindt).

Om het delen van je documenten met SkyDrive te vergemakkelijken kan je de Skydrive module toevoegen aan je Space: meld je aan om je Space te updaten en klik rechtsboven op de link "aanpassen", ga vervolgens naar "modules toevoegen" en dan klik je onder de rubriek "bestanden" op "weergeven".

17 Reacties to "Gedaan met de USB-sticks"

Euh, mijn stick is van mij. Skydrive is van … Ben ik dan niet een beetje heel erg afhankelijk. Handig dat wel.

Allemaal goed en misschien wel eenvoudig, maar wat als de persoon die waarmee je jouw gegevens wil delen geen internetverbinding heeft ?
Voor mij blijft de USB-stick of een eventuele externe harde schijf mijn voorkeur genieten.

Eeh, je documenten worden dan ook "leesbaar" voor meer partijen dan je eigenlijk wilt, Microsoft bijvoorbeeld.
Leuk als je vakantie foto\’s opduiken in reclames.
 
Nee, USB geeft je nog altijd beschikking over je eigen files. Zo maak ik zelf uit wie ze ziet.
 
 

Boekje 1984 gelezen??

Jos
Handig voor documenten die niet tot de privésfeer behoren. Voor mijn persoonlijke bestanden verkies ik de USB-stick.
 

Op een USB-stick kan je tenminste bestanden groter dan 50MB plaatsen en verplaatsen.

kijk leuk bedacht maar…..  het is al een heeeeel errug oud gegeven dat toen niet werkte en nu niet zal werken omdat het toevallig NIET leuk is dat heel het (internet) wereldje ff meeloert in jouw files   en…..
Big Brother is wel heel lollig (eg nie) op TV maar om het in de praktijk te brengen in je dagelijks leven of al je private info???.
Het zal wel keihard ouderwets zijn maar ik hou het maar ff bij me 120 Gstick, ben er ook een beetje aan gehecht weet je🙂.

Ik beschik over veel genealogische informatie die ik ter beschikking wil stellen.Probleem is dat er beperkingen zijn om e-mail adressen toe te voegen.Wat mij betrefd mag iedereen die info bekijken maar ook dat lukt me niet.

ik hou het ook liever bij de geheugenstiks via het internet kan jan en alleman de geplaatste onderwerpen lezen
wat ik niet zo privé gericht zie . dus ik bijf bij de getrouwe geheugenstik

Waar ze nu mee afkomen bestaat bij Gmail van Google al geruime tijd en daar kunt ge zelf beslissen wie deze info kan bekijken i.p.v. heel de wereld.

Leuke reacties hier! De ene al wat meer toepasselijk dan de andere, dat wel. Zo ben ik het niet eens met de kritiek op de big brother en \’privé\’-reacties. Je hebt in skydrive verschillende niveaus, eerst en vooral voor de documenten en bestanden die je écht privé wil, daarnaast is er een map voor zaken die je wil delen met mensen uit je contactenlijst en ten slotte is er nog de mogelijkheid om een en ander bereikbaar te maken voor jan en alleman. Trouwens, wat betreft veiligheid: eens je ngelogd bent op Skydrive, zit je op een https-adres…. Enfin, iedereen is natuurlijk vrij te gebruiken wat ie wil hé, maar dan moet de informatie wel correct zijn.

Deze ochtend op de radio had men het over usb sticks en aparte c geheugens. Maar als er brand uitbreekt bent u altijd alles kwijt. belangrijke documenten kan u best op eeb usb zetten en die gaat lang mee. Dus als ik u was zou ik het ergens elders opbergen: een kluis in uw postkantoor of mycertipost bijvoorbeeld. U kan ook de zip bezigen. Dat is al wat ouderwetser en kan ook stuk gaan. Infeite gat er iets anders uitkomen maar dat is nu te duur: solid stay drive. Ondertussen in uw kluis steek daar een extra eksemplaar.
Dolma

De dagen dat je je USB-stick steeds in je zak moest hebben zitten om met vrienden of collega\’s files te delen is nog lang niet voorbij! zeker weten

A friend to buy wow goldTo wow power leveling?On the world\’s most concessions to the most reputable sites under the single!

cheap wow powerleveling
cheap wow powerleveling -539711523400403

Geef een reactie

