Windows Live Belux tips & tricks

Problemen met het aanmelden bij Messenger?

Posted on: april 22, 2009


Dit is een lange post, maar het is om op een aantal veel voorkomende vragen oplossingen te bieden. Hopelijk helpt het jullie.

Symptomen: Je kan je niet aanmelden bij Windows Live Messenger en krijgt een fout bericht, of er is geen foutbericht gevonden maar je kan je niet aanmelden bij Messenger.

Opmerking: als er geen foutbericht weer wordt gegeven in de foutmelding, klik dan op de vervolg keuze lijst zoals hieronder voor de exacte foutcode. Deze opmerking en de code moet je opgeven wanneer je contact opneemt met ondersteuning via http://support.live.com

Engelstalige voorbeelden:

Stappen voor probleemoplossingen:

A. Datum en tijd correct instellen

Zorg ervoor dat je de juiste datum en tijd instellingen op je pc hebt. Je kan dit controleren op deze manieren:  

voor Windows Vista
:

a. Klik op Start, type datum en tijd in het vak “Zoekopdracht starten” en druk op ENTER. 
Controleer of de datum en tijd instellingen juist zijn in het dialoog venster datum en tijd eigenschappen . Deze wijzigen als dit nodig is, en klik op OK. 

Voor Windows XP:

a. Klik op Start, klik op “uitvoeren”, type de volgende opdracht en druk op ENTER: controle van timedate. cpl 

Controleer of de datum en tijd instellingen juist zijn in het dialoog venster datum en tijd eigenschappen . Deze wijzigen als dit nodig is, en klik op OK. 

B. De cache van Messenger contactpersonen verwijderen

voor Windows Vista

1. Weergeven (zichtbaar maken) verborgen bestanden en mappen:

a. Klik op Start en klik vervolgens op deze computer .

in het nieuwe venster b. Klik op de vervolg keuze lijst indelen en schakel vervolgens het selectie vakje in Opties voor map- en zoeken .

c. Klik in het venster map opties op het tabblad weergave .

d. Zorg ervoor dat het selectie vakje verborgen bestanden en mappen weer geven is geselecteerd.

e. Klik op OK en sluit vervolgens het venster.

2. Het archief met contact personen verwijderen:

a. Klik op Start en klik vervolgens op computer.

b. Ga naar de volgende map:

C:\Users (of Gebruikers)\”Jouw Windows Login Naam”\Contacts\Messenger_e-mail_address

c. Verwijder alle bestanden die in deze map.

d. Zoek en open de volgende map:

C:\Users(of Gebruikers)\”Jouw Windows Login Naam”\Local \ Local Settings \ Application Data \ Microsoft \ \ Microsoft \ Windows Live-contactpersonen

e. daarna alle mappen in deze map, inclusief de verborgen mappen verwijderen.

f. Sluit het venster en probeer het aanmelden bij Windows Live Messenger. 

Voor Windows XP:

1. Weer geven (zichtbaar maken) verborgen bestanden en mappen:

a. Klik op Start en klik vervolgens op deze computer .

in het venster deze computer b. Klik op Mapopties in het menu extra .

c. Klik in het venster Mapopties op het tabblad weergave .

d. Zorg ervoor dat het selectie vakje verborgen bestanden en mappen weer geven is geselecteerd.

e. Klik op OK en sluit vervolgens het venster.

2. Het archief met contact personen verwijderen:

a. Klik op Start en klik vervolgens op deze computer .

b. Ga naar de volgende map:

C:\ Documents en Settings\ )\”Jouw Windows Login Naam”\Contacts\ Messenger_e-mail_address

c. Verwijder alle bestanden die in deze map.

d. Ga naar de volgende map:

C:\ Documents en Settings\ )\”Jouw Windows Login Naam”\Local Settings\Application Data\Microsoft\Windows Live-contactpersonen

e. daarna alle mappen, inclusief de verborgen mappen, in deze map verwijderen.

f. Sluit het venster en probeer het aanmelden bij Windows Live Messenger.

Indien het probleem zich voort blijft doen, controleer dan of Windows Live Messenger juist is geconfigureerd voor je firewall. Voor specifieke informatie, gaat u naar de bijbehorende artikel op: http://messenger-support.spaces.live.com/blog/cns!8B3F39C76A8B853F!13942.entry (Engelstalige informatie).

48 Reacties naar "Problemen met het aanmelden bij Messenger?"

hallo, ik heb heeeel lang ook een probleem gehad met Messenger en daarom wil ik jullie er even op wijzen dat deze uitleg niet altijd de oplossing is voor je probleem. Ik wil mijn probleem en oplossing graag met jullie delen:Probleem: Ik kon heel lang op messenger niet aanmelden door iets mysterieus en na een tijdje kon ik geen udates van microsoft update ontvangen/downloaden en van de download-website kon hij zogezegd het bestand niet vinden!!Oplossing: Blijkbaar had een virus mijn pc ferm aangetast en bleek uit iedere controle dat er niets scheelde (zoals de verbinding check van messenger zelf). Ik heb dus vanalles geprobeerd om dit probleem te herstellen, want hij gaf iedere keer de error-code dat ik geen internetverbinding had terwijl ik wel nog kon surfen. Uiteindelijk kwam ik in het configuratievenster terecht voor mijn internetverbindingen(start, configuratiescherm, netkverbindingen, [mijn actieve verbinding], rechtsklik en eigenschappen.) Daar was ik alles aan het bekijken en klikte bij internetprotocol TCIP/IP (heel vanonder in het lijstje van je onderdelen in het tablad algemeen) op eigenschappen. Eens daar stond daar ineens een DNS-server adres (blijkbaar door een virus) Dit had ik uitgeklikt, op ok geklikt en pc heropgestart, Dit was dus de oplossing!Ik heb ook al geweten dat er iemand hetzelfde probleem had en die had al automatisch toewijzen bij DNS opstaan, dus je klikt op: Volgende adressen gebruiken, niets invullen!! Teruig op automatisch laten toewijzen en dan toepassen en ok! Dan je pc herstarten en het ging bij hem terug perfect!

Beste Bert, super bedankt dat je dit hebt gedeeld op de blog. ik hoop dat mensen met problemen hier iets aan hebben! Prettige dag nog.

Ik kan niets verzenden

ik ben lange tijd niet meer op msm geweest. Nu ben ik mijn wachtwoord vergeten! Hoe kan ik een nieuw wachtwoord instellen? ik ben maar een beginneling, dus simpele uitleg zou welkom zijn, ha,ha. Bedankt alvast !

@christel: je opent Messenger of surft naar http://www.windowslive.be en als je je dan probeert in te loggen is er onder het kader wachtwoord ingeven een link "wachtwoord vergeten?" Daar moet je op klikken en dan volg je de stappen. Ofwel heb je bij het aanmaken van je emailadres een 2e email adres opgegeven waar we jouw wachtwoord naar toe kunenn sturen indien je die vergeten bent ofwel heb je een geheime vraag en antwoord gekozen. Mocht het nog niet lukken, dan surf je best naar http://support.live.com en zoek je naar andere oplossingen waar ons technische team je mee kan helpen. Succes.

Steeds moet ik, als ik mij aanmeld via msn.nl gaan. Dwz msn opentrekken komt er direkt msn.nl op dan moet ik via zoeken op web naar msn.be gaan

Geachte, ik kan Windows Messenger niet openen, daar mijn gebruikte E-mail adres: "robert.blomme@telenet.be" (E-mail adres niet bevestigd) is. Hoe kan ik alsnog aan het door Wind.Mess. gestuurde E-mail: "Passport-ledenservices" geraken om dan mijn E-mail adres te bevestigen. Graag kreeg ik van U de nodige uitleg hierover. Met dank en beleefde groeten, Robert Blomme

Wanneer ik Windows Live messenger opstart staat er U kunt zich niet aanmelden bij Windows Live messenger omdat de service tijdelijk niet beschikbaar is en ik moet het later opnieuw proberen maar het is nu al een paar dagen zo.Ik heb even op google gekeken en bij help onderwerpen en daar staat dat is die msgmxr.dll ofzo opnieuw moet registreren via opdrachtpromp heb ik gedaan en ook die xml parser opnieuw geinstalleerd maar alsnog doet het probleem zich voor wat moet ik nu doen? want ik zit er heel erg mee.

@Evva: Ik zou eerst proberen om de nieuwste versie van Messenger te downloaden via http://download.live.com om jouw inlog probleem op te lossen. Laat me weten of dit heeft gewerkt? Groetjes, Het Windows Live Team Belux

@RobertBLOMME: beste Robert, heb je de mail die jou in eerste instantie is verstuurd van de Passport services verwijderd? Zit die nog in je verwijderde items? Probeer die eerste eens te vinden zodat je de juiste link hebt. Anders moet je nogmaals proberen via bijv. http://www.windowslive.be om dit adres te laten gebruiken als Windows Live ID. Ik hoop dat dit werkt. Aarzel anders niet om me nogmaals te contacteren. Mvg, Het Windows Live Team Belux

@Jacques: Dag Jacques,Dat is raar. Heb je rechts onderin je taakbalk geen Messenger buddy staan? Als je daarop klikt krijg je direct je loginscherm. Anders, afhankelijk van je operating system (XP of Vista), kan je via het startmenu, > programma\’s > windows live > windows live messenger gaan om Messenger te openen. Hopelijk lost dit jouw probleem op. Veel chatplezier. Groetjes, Het Windows Live Belux Team

mijn windows live messenger start heel traag na 10 min word deze maar eerst opgestart

het staart heel traag

@jacques: hallo dit probleem is er omdat je instellingen niet juist zijn (waarschijnlijk staat bij landinstellingen Nederland) Probeer dit te veranderen op: https://account.live.com/summarypage.aspx (dit zou de rechtstreekse link moeten zijn)kijk daar anders ook een beetje rond en laat het me weten als het gelukt is!

@vera van cotthem: hallo, naarmate je pc ouder word en de software beter kan dit meer geheugen/cpu in beslag gaan nemen! Helaas is hier niks beters aan te doen(in sommige gevallen) dan een sterkere pc te kopen). Mocht dat het probleem niet zijn moet je eens kijken of je niet eerst een live internetpagina open hebt staan(zoals hotmail, profiel, spaces, enz..) Deze starten namelijk al een messenger proces. Dit kan dus problemen geven als dat proces bezig is en je wilt messenger openen door middel van een snelkoppeling. oplossing: start dus altijd eerst messenger en ga dan on-line naar de live-pagina\’s!!

mijn messenger start meestal wel, maar soms blijft hij gewoon op het schermpje aanmelden staan en blijft da manneke ronddraaienen als je dan op aanmelden annuleren duwt dan stopt hij ook niet

Ik kan niet meer aanmelden op msn ! Ik denk dat het iets met mijn pc te maken heeft maar ik ben niet zeker… ik heb de raad van bert al opgevolgd en naar het DNS adres gaan kijken maar dat was normaal, ik heb ook al opnieuw gedownload maar dat helpt dus ook niet ! Ik moet alle dagen mijn dochter haar gezaag aanhoren omdat ze niet kan chatten met haar vrienden dus aub kunnen jullie mij soms helpen ?

op het moment kunnen wij geen video chat meerdoen met onze familie in nederland vanuit belgië.. raar maar waar … iedere keer krijgen wij een fout melding en als we verbinding hebben met video dan ontvangen wij in belgië hun stemmen wel, maar zij niet de onze vertel ons hierhet probleem is…

Zodra ik mij aanmeld word ik er gelijk weer afgegooid. Dit op mijn beide live-adressen. Dit probleem is gekomen toen ik de nieuwste versie van Messenger installeerde. Hiervoor nooit problemen. Heb zelfs nogmaals geinstalleerd, dit mocht niet baten. Mijn internet verbinding is prima, geen time-outs. kan iemand mij helpen met dit probleem? Dank.

Bijkomend ook nog dat ik via het live mail programma geen toegang krijg. Alle nieuw geinstalleerde producten van Windows live mail (mail-client en messenger) werken dus niet. Een oude versie vind ik ook prima maar kan ik niet vinden. De systeem eisen heb ik nogmaals bekeken maar hier zie ik geen problemen in. HELP!

Heb 2 hotmail accounts.als ik mijn eerste aanlog kan ik mijn e-mails lezen, maar bij mijn 2de kan ik dit niet.Heb al alles geprobeerd om dit te verhelpen maar tevergeefs.Dit probleem heb ik maar gekregen bij de nieuwe update, hiervoor werkte alles prima.Kan iemand mij hierbij helpendank bij voorbaat.

@Anton, dat is idd. een vervelend probleem. Heb je misschien een McAfee virusscanner? Dan kan dit problemen veroorzaken als je een ingebouwde camera hebt in je laptop, leer er hier meer over: http://wlblog.spaces.live.com/blog/cns!2D318F90F2EC4995!1251.entry . Als deze oplossing je niet verder helpt, probeer dan een antwoord te vinden op http://support.live.com. Veel succes!

@Janine: Dat is inderdaad een raar probleem. Probeer eens opnieuw aan te melden met je firewall afgezet (maar niet te lang hoor, virussen komen rap binnen).

@kim: dit is nogal een vaag probleem! wat is precies de foutmelding?

Sinds vandaag krijg ik de volgende melding bij het aanmelden voor mijn hotmail account: Je account is gesloten, omdat je mogelijk onze gebruiksrechtovereenkomst hebt geschonden. Doe het volgende om je account opnieuw te openen:1. Klik op de helplink hieronder en vul het formulier voor e-mailondersteuning in.2. In het vak Een optie selecteren kies je Verbindingen/probleem met aanmelden.3. Er wordt een nieuw vak weergegeven met de naam Een optie selecteren. Kies Account gesloten. Toegang geweigerd.4. Zorg ervoor dat je alle vragen met een rood sterretje hebt beantwoord (*). Klik dan op Verzenden.We nemen je verzoek in behandeling en sturen je binnen 24 uur een antwoord. Stuur je verzoek niet vaker dan eenmaal op – dat vertraagt de afhandeling.Heel vervelend, maar op te lossen als ik de stappen volg… Totdat ik de help link aanklik (stap 1) om de stappen te volgen. Helaas, maar na een half uur zoeken heb ik nog steeds geen formulier gevonden waar ik melding kan maken van dit serieuze probleem. Op geen enkele wijze kan ik mijn probleem melden. Help!! Hoe activeer ik mijn e-mail account weer????

@Harry, Nav jouw vraag op onze blog, stuur mij een mailtje of antwoord op dit bericht met je email adres. Dan zal ik jouw vraag doorspelen aan het support team. Raar dat je het formulier niet krijgt. Ik geef dat probleem ook alvast door. Mvg, Het Windows Live Team Belux

heb verscheidene malen geprobeerd de laatste versie van live messenger te installeren. dit mislukte echter telkens op het einde waardoor de installatie teruggedraaid werd. Heb dan de oude versie met zapmessenger verwijderd en dan de laatste nieuwe live messenger geïnstalleerd en toen lukte dat wonderwel. Echter kan ik mij niet aanmelden met mijn live id want krijg altijd de melding dat de service niet beschikbaar is en het later opnieuw te proberen. bij verbindingen bij opties onder extra lukken de tests echter wel. Enig idee?

Vanochtend moest ik verplicht de nieuwste Windows Live Messenger installeren om mij te kunnen aanmelden. Ik heb dit gedaan en de installatie is goed verlopen. Ik kan mijn mails controleren met Live Mail, maar mijn aanmelden met Messenger lukt niet meer.Telkens ik probeer kan ik zien dat hij bezig is met aanmelden, maar het aanmelden zelf lukt niet. Ik kom telkens weer op mijn login scherm uit. Ik krijg ook geen enkele foutmelding. Kan iemand mij helpen?

probleem van aanmelden is opgelost. heb gegoogled en heb deze programmas gevonden (Contacts.msi, crt.msi, dw20shared.msi ), heb deze gerund en daarna was alles in orde.

@Jos: bedankt voor je hele handige tips!

Ik had exact hetzelfde probleem als David, maar heb bij mij het probleem kunnen oplossen. Omdat er veel meer mensen met dit euvel worstelen wil ik mijn oplossing graag delen, wellicht dat dit bij anderen ook tot oplossing kan leiden. Nadat ik de laatste verplichte update had geïnstalleerd kon ik mij niet meer aanmelden, nadat ik op de button aanmelden had geklikt kwam ik steeds terug in het loginscherm en rechtsonder in de taakbalk stond "niet aangemeld". Na meerdere malen op aanmelden te hebben geklikt kreeg ik toch opeens een foutmelding vanuit Windows, namelijk: Windows Live communications platform error. Hier ben ik mee gaan googelen en las dat dit probleem ontstond vanuit Nvidia software. Het programma dat dit probleem kan veroorzaken is Nvidia Forceware network. Zoals ik gelezen had in dit forum http://social.microsoft.com/Forums/en-US/webmastergeneral/thread/6878a919-fb15-45d7-947a-0ea8c8c0da0a Ik heb vervolgens Nvidia Forceware network van mijn computer verwijderd: Start, configuratiescherm, software, Nvidia Forceware network, verwijderen. Computer opnieuw opgestart en vervolgens kon ik mij weer aanmelden bij Live Messenger en werkt het programma nu weer prima!Hoop dat meer mensen hier iets aan hebben!

@Fabian (geen naam): bedankt om je tip te delen, ik hoop dat andere mensen hier wat aan hebben.

@ Fabian: Thx, zat er ook al enkele weken op te zoeken.

BIJ MIJ STOPT HIJ NIET MET AANMELDEN WEET JE DAT MISCHIEN?

als ik me inlog met dit emailadres op windows live messenger loopt mijn laptop vast en moet ik het elke keer handmatig uitschakelen en weer aanzetten. als ik me daarna met een ander hotmailadres inlog in wondows live messenger lukt het wel, hetzelfde met een ander emaildres. ik kan wel in mijn hotmailadres gaan met het desbetreffende adres, ook webmessenger lukt. alles lukt behalve aanmelden met dit emailadres in windows live messenger op mijn laptop. en ik krijg geen errormelding ofzo.hoe kan ik het oplossen.gracia

Ik heb hetzelfde probleem als consuela! Met andere e-mailadressen kan ik inloggen in windows live messenger, maar niet met mijn eigen e-mailadres! Ook ik kan wel inloggen via webmessenger en hotmail.

Dag, ik zit met een probleem:Iemand die ik ken heeft een update uitgevoerd (voor haar niet meer bekend welke :( ) en nu krijgt ze telkens als ze wil aanmelden bij wlm of messenger de melding dat ze te vaak heeft geprobeerd heeft haar aan te melden met een verkeerde combinatie van wachtwoord/é-mailadres. Eigenaardig genoeg was dit vlak na het updaten en was alles voor de update nog prima in orde (er waren ook nog wat problemen met de browsers maar die zijn al opgelost). Het terugwinnen van een wachtwoord met woonplaats en geheime vraag is blijkbaar tijdelijk niet beschikbaar (toch volgens de site van hotmail) en dit is al een kleine maand zo.Als iemand de oorzaak/oplossing zou kennen, zou je het aub kunnen laten weten.Bedankt en tot de volgende,Nico

Hallo,Ik heb vandaag problemen gehad met aanmelden op messenger. ik kreeg elke keer een foutmelding. Ik heb aangeklikt dat ik mijn wachtwoord had vergeten en de aanwijzingen van de nieuwe wachtwoord zouden naar mijn e-mail worden gestuurd (waar ik me niet kan aanmelden). Nu is mijn account tijdelijk niet beschikbaar. Kan iemand me helpen met mijn account weer te activeren?? gr, kozeta

@Kozeta: flag je probleem op http://support.live.com, zij moeten je verder op weg kunnen helpen.

Ik heb hetzelfde probleem als hier. Ben al 2 maanden bezig, maar hij doet het nog steeds niet!

ik zit er ook nog steeds mee, en wordt er een beetje heel erg gek van, dat ik niet op msn kan

@allen: dit is inderdaad vervelend voor jullie. Hebben jullie geprobeerd de via configuratiesysteem alle huidige Windows Live Essential diensten te verwijderen en het opnieuw te installeren via http://download.live.com? Als dat niet werkt, passeer dan via http://support.live.com om de technische experts om hulp te vragen. In de tussentijd kan je wel blijven chatten door in Hotmail in te loggen (www.hotmail.com). Bovenaan je inbox zie je een Messenger logo en kan je van daar uit ook chatten. Meer info: http://www.microsoft.com/belux/nl/windows/windowslive/Views/tipsItemDetail.aspx?tip=direct_een_messenger_gesprek_starten_vanuit_je_hotmail&category=HotmailCommuniceren

Ik heb twee dagen gezocht naar een oplossing, uiteindelijk is voor mij de tip van Fabian de gouden tip!Dank je voor het delen van de oplossing Fabian!

Ik kan met mijn eigen mailadres van live niet meer aanmelden, al maanden niet meer. Met mijn oude hotmail account die ik al 3 jaar niet meer gebruik kan ik wel aanmelden en ook met een eigendomeinnaam van mijn dochtertje die is gekoppeld aan een live Id kan ik ook aanmelden.Ik werd maanden geleden uit een gesprek gegooid en sindsdien is het over.Ik zit nu op een oude windows messenger en daar wordt je niet vrolijk van.Ik wil met mijn eigen email ook weer op WLMIk heb bovenstaande uitgevoerd, behalve de map met applicaton data, die kan ik nergens vinden met mijn windowsloginnaamHeb wlm er al afgegooid en opnieuw erop gezet, het probleem blijft.Nog iemand een andere tip?Gr Jane

Ik krijg overigens geen foutcode, mijn poppetjes blijven ronddraaien tijdens aanmelden en daar blijft het bij.

bij het inloggen verschijnt het scherm: aanmelden bij windows live messenger is niet mogelijk
Het aanmelden bij windos live messenger is mislukt omdat er een probleem is met je windows live Id.

foutcode 80048831

wat kan dit zijn? en hoe kom ik weer bij mijn mail?

Beste Annemieke,
Dit is een foutmelding waar je de uitleg van kan vinden op http://www.windowslivehelp.com

Ik heb die ingegeven en vond deze info:
“Ga naar: http://windowslivehelp.com/solution.aspx?solutionid=bf5d34bf-db28-44ca-ac9a-93838d81b2d6
Als het je na het lezen van dit artikel nog niet lukt om je wachtwoord zelf te herstellen, dan kun je de link gebruiken die ongeveer op de helft van de pagina staat, om het validatieformulier in te vullen. Opmerking: Wegens de enorme stijging in aanvragen van de laatste tijd heeft het Live ID team een flinke achterstand opgelopen in het beantwoorden van de verzoeken. Ik raad je aan om nadat je het validatieformulier hebt ingevuld niets meer te plaatsen. Elke keer dat er een nieuwe post in je privéforum wordt geplaatst wordt het weer geactiveerd en word je nog later beantwoord. Vul per account niet meer dan één validatieformulier in, zodat het volume niet onnodig groter wordt en onze gebruikers daardoor nog langer moeten wachten op hulp.”

Geef een reactie

Volg

Ontvang elk nieuw bericht direct in je inbox.

